Je laten dopen

Wat geweldig dat je er over nadenkt – of de keuze al hebt gemaakt – je te laten dopen. Het is een beslissing die eeuwigheidswaarde heeft. We helpen je graag verder op weg.

Praktisch

Wil je je laten dopen? Geweldig! Bezoek dan eerst het informatiemoment tijdens een Ontdek de Stadskerk-avond. Hierin bespreken we waar we als gemeente voor staan en wat we belangrijk vinden. Ook als je wilt toetreden bij onze gemeente nadat je op een andere plek al als volwassene bent gedoopt, vragen we je langs te komen bij deze informatieavond.
De eerstvolgende Ontdek de Stadskerk– avond vind je in de actuele agenda, ze vinden veelal plaats op zondagavond en starten om 19.30 uur op de Hoofdlocatie.

We vinden het fijn te weten dat je komt. Weet je welkom! De koffie (of thee) staat voor je klaar!
Meld je daarvoor aan op de pagina van Ontdek de Stadskerk.

Onderaan deze pagina kun je eenvoudig en snel aangeven dat je je wilt laten dopen. We nemen dan zo snel mogelijk contact met je op om de vervolgstappen samen te zetten.

Heb je vragen over de doop, over het toetreden, of over de vervolgstappen na je aanmelding? Voel je vrij ons een e-mail te sturen op doopentoetreden@destadskerk.nl.

WAT BETEKENT DE DOOP?

Als je wel eens in De Stadskerk bent geweest, heb je misschien gemerkt dat er regelmatig doopdiensten zijn waar volwassenen gedoopt worden. De doop is een belangrijke stap als christen.

In de Bijbel wordt in 1 Petrus 3:21 over de doop gezegd: “het is een vraag aan God om een zuiver geweten”.

De doop wil niet zeggen dat je alles al weet of een perfect geloof hebt. Door de doop laat je zien dat je je leven samen met God wilt leven. Je laat je oude leven als het ware achter in het water en gaat samen met Hem een nieuw leven leiden (Rom 6:4). Je kiest voor een leven met Hem en dat mag iedereen weten. Zoals je door te trouwen publiekelijk JA zegt tegen elkaar, zo zeg je met de doop JA tegen God.

OPDRAGEN VAN KINDEREN

In De Stadskerk worden volwassenen (vanaf 15 jaar) gedoopt en kinderen na hun geboorte opgedragen. Door hun kinderen op te dragen, laten ouders zien dat zij hun kinderen toevertrouwen aan Gods zorg en dat ze het ook samen met Hem op willen voeden. Gods zegen wordt gevraagd over het kind, de opvoeding en het huwelijk tussen de ouders.

Wil je je kind opdragen? Ga dan naar de speciale opdraagpagina binnen MijnStadskerk.

Ja, ik wil me laten dopen!

• Geboortedatum *
    dd-mm-jjjj