Huis van Gebed

In het gebed dat Jezus ons leert, bidt Hij: ‘Uw Koninkrijk kome. Uw wil geschiede, zoals in de hemel zo ook op de aarde.’ (Mat 6:10) Rond Zijn troon wordt Hij continu aanbeden met de woorden: Heilig, heilig, heilig is de Heer God Almachtig (Openb. 4:8). Zó willen wij Hem continu aanbidden en tot Hem bidden! Hij wil Zijn wil hier op aarde doen en Hij wil ons, onze aanbidding en gebed gebruiken om dit te bewerken.

Een van de mooie dingen van gebed is dat het overal kan. Hij is overal en Hij hoort ons overal. Tegelijkertijd staat de Bijbel en de geschiedenis vol met voorbeelden waar aanhoudend gebed vooraf gaat aan het zichtbaar worden van Zijn Koninkrijk, denk aan de Tabernakel of de Tabernakel van David. En voor dit aanhoudende gebed hebben we elkaar en de hele Gemeente nodig.

Daarom is het Huis van Gebed in Groningen gestart, om een plek te zijn waar Hij gezocht en gevonden wordt, zodat we steeds meer het hart van Jezus gaan ontdekken. Vanuit die liefde mogen we ook steeds meer uitreiken naar gerechtigheid in jouw eigen omgeving en stad en ommeland

Dus kom vooral langs voor je persoonlijke uren in het Huis van Gebed of tijdens de gezamenlijke momenten.

Jezus is ál onze tijd en aandacht waard!

Het is ook belangrijk dat we op een gepaste, zorgvuldige en veilige manier omgaan met de ruimte. Daarom hebben we een aantal richtlijnen geschreven die daarin ondersteunen, welke je hier kan vinden. Heb je hierover nog vragen mail dan naar huisvangebed@destadskerk.nl.

Geniet van je tijd met Jezus in het Huis van Gebed!
Namens het kernteam Huis van Gebed,

Mathijs Heerema

Open momenten

Het Huis van Gebed is een plek waar we Jezus persoonlijk ontmoeten én waar we Hem gezamenlijk de eer en aanbidding kunnen geven, tijdens de open momenten van Aanbidding & Gebed. Deze zijn elke week op:

LET OP: In verband met Kleur in Stad | Aanbidding & Gebed gaan de open momenten op dinsdag 30 april en vrijdag 3 mei NIET door.

• dinsdag van 08:00 tot 09:00
  • woensdag van 19:30 tot 21:30
  • vrijdag van 09:00 tot 11:00

Dit kan je ook terugvinden het rooster op Mijn Stadskerk. Tijdens deze open momenten wisselen aanbidding en gebed elkaar af, zodat we zicht blijven houden op het Hart van God én Zijn Wil kunnen uitbidden over de Gemeente, stad en ommeland. Wees welkom!

Een uur reserveren in het Huis van Gebed
Als je een uur wilt boeken in het Huis van Gebed doe dit dan via Mijn Stadskerk. Het online rooster is daar te vinden en alleen beschikbaar voor leden van de gemeente. Ben je gast van de gemeente en wil je ook een keer bidden in het Huis van Gebed, ga dan samen met een gemeentelid die voor jou een uur kan boeken in het rooster van het Huis van Gebed.

Naar het rooster

De ingang van het Huis van Gebed is aan de buitenkant, links van het gebouw. Je kunt naar binnen met een code. Deze code is eveneens te vinden in Mijn Stadskerk. De code wordt met enige regelmaat veranderd wegens de veiligheid van ons gebouw.

Meer dan 1 uur plannen?
Per persoon kun je maximaal een uur inplannen. Bid je met één of meerdere mensen samen? Maak dan beide een reservering in het rooster. Je mag maximaal 2 uren boeken om ook anderen de ruimte te geven. Wil je zelf ook met een groep een open of besloten moment vormgeven, neem even contact op met Mathijs Heerema, dan kan dit mooi worden weergegeven in het rooster.