Stitch Café

Is handwerken je hobby en houd je van gezelligheid? Dan is het Stitch Café echt iets voor jou!
Iedereen is welkom, je hoeft geen lid van de Stadskerk te zijn.

Ook in het seizoen 2023-2024 ben je elke maand welkom op het Stitch Café ( in de Stadskerk, in de Bookshop). Hieronder vind je een overzicht van alle data.

Voel je ook welkom als je wat tips nodig hebt om te haken of te breien. We helpen elkaar graag verder!

Haken en Breien voor het goede doel!

Het Stitch Café organiseerde vorig seizoen 2 keer  uur een handwerk-marathon.
12 uur lang omslagdoeken, dekens en slofjes maken, zodat niemand in de kou hoeft te zitten deze winter. Het was een geweldig succes

Dit jaar gaan we verder met het steunen van een goed doel. We maken leuke en handige producten, die we tijdens evenementen in de stadskerk verkopen. De opbrengst gaat naar een goed doel. Voor 2023-2024 is dit doel: Yworks; een organisatie die verstoten kinderen in Sri Lanka ondersteunt en een toekomstperspectief biedt.

Daarnaast maken we ook nog steeds dekens en sjaals voor degene in de stad Groningen die dat nodig hebben.

In het voorjaar organiseren we deze handwerkmarathon. De datum is op dit moment nog niet bekend. Houd deze website daarom in de gaten voor informatie.

Doe je mee? Dat kan op verschillende manieren:

• Ik brei of haak mee

Neem je de uitdaging aan om 12 uur lang voor het goede doel te haken of breien? Super.

Lukt dat niet, geen probleem. Je kunt ook gerust een paar uurtjes aanhaken. Alle hulp is welkom!

Je mag op elk moment aanschuiven. Weet je al zeker dat je meedoet, laat het ons dan even weten via stitchcafe@destadskerk.nl.

• Ik doneer garen en/of wol

Niet iedereen kan/wil handwerken, je kunt deze actie wel steunen door materiaal te sponsoren. Wil je ons hier over mailen? stitchcafe@destadskerk.nl

In het Stitch café kun je gezellig met andere vrouwen handwerken. Je kunt je eigen spullen meenemen, maar je kunt ook iets maken voor een goed doel. Tijdens de Stitch café avonden liggen er patronen en garen klaar waarmee je iets kunt maken, dat we later in het jaar gaan verkopen. Denk bijvoorbeeld aan keycords, sleutelhangers, boekenleggers, kraamkadootjes, etcetera.

Locatie: De Bookshop in De Stadskerk
Tijd:

Dinsdag

19:30 – 21:30 uur

Wanneer:

19 september

17 oktober

21 oktober

21 november

19 december

17 januari

21 februari

19 maart

16  april

14 mei

18 juni

16 juli

Voor meer info, mail met ons via: stitchcafe@destadskerk.nl.