Doopdienst 7 juni 2026 – hoofdlocatie
Dopelingen
![]()
Peter van den Bos
Mijn naam is Peter van den Bos, 38 jaar en woon samen met mijn vrouw en kinderen in Assen.
Als kind ben ik al gedoopt en hebben mijn ouders mij al veel van de bijbel geleerd. Daarvoor ben ik ook heel dankbaar.
Op een begeven moment heb ik weinig met geloof gedaan en was ik meer bezig met wereldse dingen die ik nu graag achter me wil laten.
Ik ben een hele lange tijd alleen geweest en vroeg regelmatig aan God of ik een vrouw mocht vinden, deze vrouw heeft God me ook aangewezen. Door haar en Gods werk ben ik gaan groeien in het geloof, en zetten we ons steeds meer af tegen de wereldse dingen en zijn mijn ogen door Jezus ook meer en meer geopend.
Daarom wil ik bewust de keuze opnieuw maken voor Jezus, om mijn dankbaarheid te tonen en de slechte dingen uit het verleden achter me te laten.
![]()
Gabriella Van den Bos – Akse
Hallo ik ben Gabriella, 32 jaar, getrouwd met Peter en heb 4 mooie kinderen. David, Noa, Elisa en Hanna.
Gelukkig ben ik christelijk opgevoed door mijn ouders. Als puber ging ik op zaterdag vaak naar een christelijke jongerengroep samen met mijn broertje. Dit vond ik altijd erg gezellig en het hielp mij ook echt wel in het geloof. Helaas ben ik begin 20 een beetje afgedwaald en was ik niet meer zo met God bezig. Ook heb ik toen verkeerde dingen gedaan. Toen ik 28 jaar was heb ik heel veel vervelende dingen mee gemaakt. Een scheiding, geen huis meer maar een gedeelde kamer met andere mensen, mijn kinderen David en Noa veel moeten missen en had ik het financieel best moeilijk. Blijkbaar had ik dit nodig om toch weer bezig te gaan met God. Steeds meer en meer begon ik me weer in de bijbel te verdiepen en kwamen er weer mooie dingen op mijn pad. Zo heb ik mijn man leren kennen, hebben mijn man en ik twee mooie kinderen gekregen Elisa en Hanna, en hebben wij een huis gekocht in Assen waar we nu fijn wonen. Ook zie ik David en Noa weer vaker en voel ik me steeds dichterbij God komen. Ik kan er niet meer om heen dat ik Hem nodig heb in mijn leven en daarom wil ik mij graag laten dopen!
![]()
Britney Pressilia
Mijn naam is Britney, ik ben 25 jaar en ik ben geboren in Indonesië.
Vanaf jongs aan ben ik christelijk opgevoed door mijn tante en gingen we vroeger elke zondag naar de kerk in Indonesië. Toen ik op mijn tiende naar Nederland verhuisde samen met mijn moeder, raakte ik steeds verder verwijderd van het geloof. Later ben ik ook door mijn moeder bekeerd tot de islam. Door de jaren heen heb ik veel meegemaakt en draag ik een rugzak met mij mee.
Sinds eind vorig jaar ben ik op zoek gegaan naar rust en die rust vond ik bij God. Steeds meer trok ik terug naar mijn eerste geloof: het christendom. Jezus is voor mij mijn beste vriend geworden, iemand die altijd bij mij is, mij kracht geeft en mij draagt in moeilijke momenten. Door mijn relatie met God ben ik rustiger geworden en leer ik mezelf opnieuw te accepteren. Ik mag geloven dat ik geliefd ben door Hem.
Ik ben niet perfect, maar ik zoek elke dag bewust toenadering naar God toe door te bidden en met Hem te praten. Ik vertrouw mijn leven toe aan Gods plan en timing. Door mij te laten dopen wil ik een nieuw begin maken: mijn oude leven achterlaten en samen met God verder wandelen. Ik wil Hem centraal zetten in alle gebieden van mijn leven; in mijn relatie, werk, familie en toekomst.
![]()
Joël Oeij
![]()
Salomé van Doeselaar
Ik ben christelijk opgevoed. Toen ik 12 jaar was heb ik op Reflect kamp voor het eerst gekozen om Jezus te volgen. Ik wilde me eigenlijk ook al laten dopen, maar bij de Stadskerk kan dat pas vanaf 15 jaar. Ik had later het gevoel dat ik eerst op een soort belangrijk punt of mijlpaal moest zijn om me te laten dopen, ook al heb ik vaak gehoord dat dat niet hoeft en dat de doop altijd een goede stap is. Bij de laatste KC dienst werd er gesproken over de doop, en ik bedacht dat ik me niet meer wilde laten leiden door angst maar door Gods woord. Ik wil aan de wereld, de hemel en de hel laten zien dat ik bij Jezus hoor. Ik wil alleen voor Hem leven en Zijn liefde delen met de wereld.
![]()
Aron van Doeselaar
Ik ben Aron van Doeselaar, en ik ben 15. Ik ben Christelijk opgevoed. Op mijn twaalfde of dertiende heeft Jezus mij een wonder laten zien wat ik graag met jullie wil delen. Ik kwam een keer thuis op de fiets, en ik zette mijn fiets in de schuur. Nadat ik mijn fiets in de schuur had gezet, was ik mijn fietssleutel kwijt. Hij zat niet in mijn zak en ook niet in mijn fiets. Ik zocht ongeveer een kwartier, tot ik het opgaf. Ik ging naar binnen, en terwijl ik de trap opliep naar mijn kamer, bad ik dat de sleutel op mijn kamer in mijn tas zou zitten, omdat ik niet lopend naar school wilde. Hij kon niet in mijn tas zitten, omdat ik die niet mee had en ik niet binnen was geweest voor ik de sleutel kwijt was. Toen ik op mijn kamer was, vond ik de sleutel in mijn tas. Voor mij was dit een geweldig moment, want ik had nog nooit een wonder meegemaakt, en zeker niet zoiets als dit. Voordat ik dit meemaakte dacht ik over het geloof als iets onbelangrijks. Ik ging elke zondag met mijn ouders naar de kerk, en ik wist dat God van me hield, maar dat was het dan ook wel. Nadat ik dit wonder meegemaakt had, wist ik zeker dat Jezus van mij hield. Ik ben meer gaan bidden, en ik ben ook meer gaan aanbidden in de kerk, en mijn verbinding met God werd steeds sterker. Ik weet nu zeker dat Jezus voor mij is gestorven uit zijn genade, en ik wil me laten dopen omdat ik de rest van mijn leven met Jezus wil delen en hem wil volgen, want ik weet dat het beste leven wat ik kan hebben, een leven met Jezus als gids is.
![]()
Raymon Bijsma
Van jongs af ben ik door mijn ouders gelovig opgevoed en heb ik eigenlijk altijd wel geloofd. Het was ook heel normaal voor mij want al mijn vrienden geloofden ook en gingen naar dezelfde kerk. Maar toen de coronatijd aanbrak en de kerken dicht moesten, is mijn geloof langzaam gaan verwateren. Waardoor ik een hele tijd niet zo veel met het geloof heb gedaan.
Totdat ik ongeveer 1,5 jaar geleden naar een dienst van de centrumlocatie was geweest samen met mijn vriendin. Toen was de interesse er toch wel weer en hebben we ons diezelfde dag nog aangemeld voor de Alpha-cursus. Dat was voor mij echt een bijzonder keerpunt. Door de open gesprekken daar is mijn geloof weer gaan leven.
In die tijd gebeurde er iets heel bijzonders op vakantie. We zouden ’s nachts een vulkaan beklimmen om de zonsopkomst te zien, maar de weersvoorspellingen waren ontzettend bewolkt. Voordat we weggingen dacht ik: ik ga er gewoon voor bidden, want dat kan in ieder geval geen kwaad. En toen we eenmaal boven op de vulkaan stonden, werd de lucht ineens helemaal helder. De zon kwam op en het was echt een prachtig gezicht. Zelfs onze gids zei dat dit de mooiste zonsopkomst was die hij ooit had gezien.
Op dat moment twijfelde ik nog en dacht ik: dat is vast gewoon toeval geweest. Maar toen ik later die dag de Bijbel-app op mijn telefoon opende, kreeg ik een tekst met een foto van exact díe zonsopkomst, genomen vanaf precies de plek waar wij die ochtend stonden. Toen wist ik: dit is geen toeval meer.
Toen was het geloof niet meer alleen iets wat ik van vroeger heb meegekregen, maar het is nu mijn eigen, bewuste keuze geworden. Vanaf dat moment zijn we ook samen elke zondag hier naar de kerk gegaan. Waardoor mijn verlangen alleen maar verder groeide.
Daardoor zet ik vandaag de volgende stap in dat verlangen door me te laten dopen, als bevestiging van mijn eigen keuze voor Hem
![]()
Kim Nieuwold
Mijn naam is Kim Nieuwold, ik ben 21 jaar en heb al 4 jaar een relatie met Raymon. Ik ben niet christelijk opgevoed, maar ging vroeger wel eens met mijn oom en tante mee naar de kerk. Later ging ik met Raymon mee, maar deze kerk paste niet helemaal bij ons. Hierdoor gingen wij niet zo vaak meer naar de kerk en verwaterde het geloof een beetje. 1,5 jaar geleden vroeg een vriend van Raymon of wij een keer in de centrum locatie wouden komen, zo gezegd zo gedaan. Via hem hebben wij ons dezelfde dag nog aangemeld voor de Alpha cursus op de hoofdlocatie. Hierin heb ik heel veel mogen leren over het geloof en super mooie mensen ontmoet waarmee ik dit kan delen. Een tijdje terug ben ik samen met Luus naar een vrouwenevent geweest, Luus heeft zich hier laten dopen. Op dat moment heb ik er zelf ook over nagedacht om mij te laten dopen en zelfs getwijfeld. Tijdens het bidden kreeg ik een beeld te zien van iemand die op mij wachtte, hierbij kreeg ik het gevoel dat het niet uitmaakte dat ik nog even wachtte.
Op het Alpha weekend heb ik veel gesprekken met Bert gehad over het geloof en over mijn leven. Bert heeft een grote rol gespeeld in mijn reis in het geloof en daarom is het extra bijzonder dat hij mij mag dopen. Ik wil mijn graag laten dopen en ben klaar om mijn leven aan Jezus te geven.
![]()
Stijn Havinga
Ik ben Stijn Havinga, ik ben 16 jaar en zit nu ongeveer 5 jaar in deze kerk. Ik ben in een christelijk, liefdevol huis opgevoed en heb het geloof dus al vanaf mijn geboorte meegekregen. Mijn eerste aanrakingen met God zijn op Next Move sportkampen geweest. Hier heb ik mijzelf leren kennen en mogen groeien met de Heer. Bo en Jamie zijn hierin erg belangrijk voor mij geweest en hebben mij veel geholpen in mijn pad met de Heer, maar aan het eind van zo´n kamp vaagde mijn geloof altijd weer langzaam weg, tot afgelopen Reflect kamp waar ik huilend in Joas Michielsen zijn armen stond en daarna voor het eerst op mijn knieën ben gegaan voor Jezus en hem alle autoriteit over mijn leven heb gegeven. Kort hierna kwam ik bij Faceoff terecht, waar ik elke woensdag avond aan het groeien was in geloof en de aanwezigheid van God meerdere malen erg gevoeld heb. Ik kon mij optrekken aan de vurigheid die deze broeders en zusters voor Jezus hadden en voel mij hier altijd thuis, dus dat ik hier vandaag sta heb ik zeker ook aan deze familie te danken. Hier heb ik dan ook veel gesprekken gehad over de doop en heb ik mijzelf steeds beter leren kennen en heb ik mijn vragen leren ontdekken en bij God neergelegd. Ik geloofde dat als God mij kopje onder wou, Hij dat wel liet merken en dat gebeurde. Afgelopen Kingdom Culture dienst werd ik erg geraakt door de preek van Martin Koornstra en voelde ik dat het tijd was om mij te laten dopen. Ik besloot naar het ministry team te gaan en de keuze voor de voeten van Jezus te leggen en hier werden ik, inclusief de bidders geraakt door de Heilige Geest. Ik ben niet perfect en dat zal ik ook nooit zijn, maar ik heb wel het verlangen om elke dag steeds meer op Jezus te lijken en dat begint met een start, en die start is vandaag. Daarom laat ik mij dopen.