Aanbidding & Muziek in de Community

Korte Beschrijving
Wat is er beschikbaar voor de mensen die zich bezighouden met Aanbidding & Muziek in de community?

Doel
Een korte toelichting op welke toerusting en middelen beschikbaar zijn voor uitvoerende muzikanten in de bediening van Aanbidding & Muziek.

Beschrijving
Binnen veel community’s wordt er voorgegaan in lofprijs en aanbidding door uitvoerende muzikanten. Soms zijn dit mensen die ook actief zijn binnen dezelfde bediening op de Hoofd- of Centrumlocatie, maar soms zijn het ook communityleden die daar (nog) geen muziek maken. Vanuit De Stadskerk willen we deze mensen ook ondersteunen in praktische zaken zoals bladmuziek, maar ook in toerusting en verbinding met andere mensen die actief zijn in dezelfde bediening ergens binnen onze mooie gemeente. Wat is er dan beschikbaar?

Teksten en Bladmuziek
Als De Stadskerk gebruiken wij het online systeem Planning Center Online (PCO) waarin we alle informatie rondom diensten en activiteiten plannen en bijhouden. In dit systeem zijn ook alle teksten en bladmuziek (soms voorzien van audio voorbeelden) beschikbaar voor kerkelijke activiteiten. Als De Stadskerk betalen we daar ook licenties en contributie voor om dit te kunnen gebruiken voor kerkelijke activiteiten zoals de Community’s. De leiders voor aanbidding en muziek binnen de community kunnen toegang krijgen tot dit systeem ter voorbereiding van de community samenkomsten en/of -activiteiten.

Team Nights
Binnen het deelgebied Aanbidding & Diensten vallen alle mensen actief die op één of andere manier dienen op de Hoofd- op Centrumlocatie zowel in Organisatie, Muziek en Techniek. Deze groep van mensen komt een paar keer per jaar samen voor toerusting en onderwijs. Deze momenten zijn ook toegankelijk voor alle mensen die binnen dezelfde bediening actief zijn binnen de community’s.

Muziekschool
Als De Stadskerk hebben we ook een muziekschool waarin mensen zich kunnen bekwamen op het gebied van hun muzikale talent. Veel betrokken mensen in de bediening van lofprijs en aanbidding volgen regelmatig lessen bij de docenten van de muziekschool. Zie ook deze link voor meer informatie over de muziekschool.

Contactpersoon voor meer informatie