Alpha

STARTDATUM -> 17 APRIL 2024

GEEF JE ONDERAAN DEZE PAGINA OP!

Je kunt nog instromen tot en met de 2e avond, je kunt je nog inschrijven tot en met 24 april 2024.

Alpha is laagdrempelig en geeft antwoorden op de meest gestelde vragen over het christelijk geloof. De cyclus bestaat uit dertien avonden en een weekend weg.

Wie is Jezus?
Hoe kan ik zeker zijn van mijn geloof?
Bidden: waarom en hoe?
Hoe leidt God ons?
Geneest God vandaag nog?

Herken je bovenstaande vragen? Dan is Alpha voor jou!

Startmomenten seizoen 2023-2024

De startdatum voor de eerstvolgende Alpha vind je onderaan deze pagina. Alpha vindt plaats op de woensdagavond in de Stadskerk aan de Friesestraatweg. Je kunt je opgeven. Je ontvangt dan automatisch een mail met meer informatie.

Samen eten

Normaliter begint de avond met een maaltijd waar je elkaar op een leuke informele manier kunt leren kennen. Na de maaltijd is er een inleiding waarin een onderwerp over het christelijk geloof wordt uitgelegd. Luisteren, leren, uitwisselen en ontdekken. En… alle vragen mogen gesteld worden. Geen enkele vraag is te simpel of te kritisch.

Opgave & Info

Het mooie van Alpha is dat iedereen er door groeit. Als je nog (bijna) niks van het christelijk geloof weet, maar ook als je al vele jaren diensten hebt bijgewoond. Alpha is voor iedereen. Of je nu op zoek bent naar antwoorden, of dat je een leegte in je leven voelt, of dat je gewoon meer kennis wilt opdoen, of dat je toe bent aan een nieuwe impuls in je geloof. Alpha is sociaal, ontspannen, relaxed, leerzaam, stimulerend en lekker (eten).

Alpha is misschien wel de beste manier om er achter te komen wie Jezus Christus is, hoe de wereld in elkaar zit, en hoe God naar jou kijkt. Vraag het aan oud-deelnemers: ontspannen, veilig, gezellig, stimulerend, enthousiasmerend, etc.

Op basis van de inschrijvingen gaan we kijken of het mogelijk is een jongeren-alpha en/of senioren-alpha te organiseren. Voor de jongeren van Elevate (dat is van 18-25 jaar) is Alpha met leeftijdsgenoten. Het eten gaat samen met de gewone Alpha maar daarna gaat het apart verder. Je kunt als jongere ook kiezen voor de gewone Alpha. Je geeft je in de basis op voor Alpha, waarna we op de openingsavond gaan inventariseren.

Liever naar Alpha Centrum? Kijk dan voor meer informatie op www.destadskerk.nl/alphacentrum

Je bent van harte welkom!

Heb je vragen?

Mail dan gerust met Het Alpha-team