Doop en Toetreden

Waar zijn we naar op zoek?

We willen graag een gemeente zijn waar nieuwe leden zich gezien en welkom voelen en ook goed geïnformeerd worden. Daarom organiseren we een aantal avonden waarop nieuwe dopelingen en toetreders welkom zijn, ze elkaar ontmoeten, alle vragen gesteld kunnen worden en we zo goed mogelijk informeren. Allereerst de Infoavond doop en toetreden. Daar regelen we ook de administratieve en praktische zaken. De volgende ontmoetingsavond informeren we over de doopdienst maar delen we ook getuigenissen met elkaar. Dit zijn hele kostbare avonden. Tijdens de doopdienst worden de dopelingen en toetreders begeleidt zodat ze zich helemaal op hun gemak voelen en nergens zorgen over hoeven te maken omdat alles goed geregeld is. Een aantal maanden na de doopdienst worden de dopelingen en toetreders  uitgenodigd voor de ontdekdestadskerkavond met matchpoint. Dan gaan we weer met elkaar delen hoe het gaat na de doop en toetreden, en ook geven we nog meer informatie over het reilen en zeilen van de gemeente en helpen we alle nieuwe leden om, als dat nog niet is gelukt, hun plek in de gemeente in te nemen.

Wat verwachten we van jou?

• Je bent beschikbaar om op 3 avonden op te trekken met een groep dopelingen en toetreders (eventueel meerdere cycli per jaar)
  • Je houdt ervan om mensen op hun gemak te stellen en te helpen een volgende stap te zetten
  • Je vindt het belangrijk dat dingen goed georganiseerd zijn

Wat bieden we jou als team?

Een plek in de gemeente waar je met je neus vooraan staat om mensen die een nieuwe stap in hun leven zetten te begeleiden en getuige te zijn van wat God in hun leven heeft gedaan. Je wordt onderdeel van een heel enthousiast team dat ernaar verlangt om te bouwen en mensen verder te helpen.

Annemieke de Jong

doopentoetreden@destadskerk.nl