Community fietstocht

Korte Beschrijving
Een fietstocht langs 3 huizen van communityleden waar je een kort programma krijgt aangeboden.

Community fietstocht: kerk zijn aan de keukentafel

Uitgebreide Beschrijving
Deelnemers wordt ingedeeld in groepjes van 5-7 personen op een centraal startpunt. Elk groepje krijgt een route mee en fietst langs 3 verschillende huizen van communityleden. Elk huis bereid iets voor wat met een thema te maken heeft. Denk aan: iets creatiefs, aanbidding of gebed, gespreksvragen, kennismaking, samen een parel kijken, etc. en natuurlijk koffie, thee en/of iets fris. Voorbeeld van een thema kan zijn: het lichaam van Christus naar 1 Korinthe 12.

Ervaring
Doordat deelnemers in kleine groepen worden ingedeeld, leren mensen elkaar beter kennen. Ze maken een reis door een dorp/stad  en leren zo ook andere communityleden in hun thuisomgeving kennen. De ervaring is dat mensen het erg leuk vinden om hun huis open te stellen en ze met creatieve ideeën komen om een thema in te vullen. De deelnemers genieten van het afwisselende programma en de tijd op de fiets wordt kan gebruikt worden om na te praten over de gesprekken. Het is een manier om kerk te zijn aan de keukentafel. Broers en zussen komen langs, delen uit hun hart n.a.v. het thema en voelen zich welkom.

Kinderen
Jonge kinderen kunnen ook opgevangen worden in een huis en daar met het thema aan de slag.
Oudere kinderen (vanaf groep 4) kunnen prima meefietsen met een volwassene als begeleider.  De programma’s in de huizen kunnen hierop aangepast worden.

Lichamelijke beperkingen
Deelnemers die slecht ter been zijn kunnen eventueel de route met de auto rijden.

Aanvullende bestanden

Contactpersoon voor meer informatie: