Hoe is het nu met… ?

Deze vraag en nog meer vragen stel ik vaak aan mijn familie en aan mensen in mijn onmiddellijke omgeving.
Familie is belangrijk en dus blijven we op de hoogte van elkanders lusten en lasten. Maar hoe gaat het met onze kerkfamilie? We noemen elkaar broers en zussen, maar weten we ook hoe het nu met ze gaat? Hoe ze zich voelen tijdens deze periode, wat ze missen, wat juist niet? Hoe ze het geloof in deze tijden beleven? Wordt het verdiept of komt het op een laag pitje te staan? Is er sprake van angst? Kunnen we hen helpen, door gebed of door concrete hulpverlening?
Deze vragen stel ik nu en in de komende periode aan mijn kerkfamilie, zodat we met elkaar kunnen delen hoe het met de ander gaat en biddend om elkaar heen kunnen staan. Daar ben je tenslotte familie voor toch?

Wil jij je verhaal kwijt? Mail mij- gebuitenwerf@live.nl -en ik bel je om je te vragen hoe het met jou is en je verhaal op te schrijven. Zodat we elkaar kunnen bemoedigen en bemoedigd worden door het feit dat je niet alleen bent in je eenzaamheid, je verdriet. Er zijn meer mensen met dezelfde zorgen. Je bent niet alleen, want de Vader is bij je, maar je kerkfamilie is er ook.

Het is de bedoeling dat er op de woensdag wekelijks verhalen van (kerk)familieleden op de site komen te staan. Als je je verhaal wilt delen, mag dat met je volledige naam met foto, maar het mag ook met je voornaam, met een pseudoniem, of anoniem. Het mag op de manier die bij jou past en waar jij je veilig bij voelt.

Gedeelde smart is halve smart. Laten we delen!

Gerry Buitenwerf