God en elkaar ontmoeten

Diensten

Aanbidding en Diensten

Als Stadskerk willen we samen bouwen aan gedenkwaardige diensten. Het is de plek waar de gemeente in haar volle breedte samenkomt. Het doel van onze diensten is het ontmoeten en groot maken van onze God! Daarnaast is het geweldig om samen met broers en zussen de reis achter Jezus aan te gaan. Bij onze diensten willen we iedereen toerusten en bekrachtigen in de relatie met Jezus.

Wekelijks wordt er veel in gang gezet om onze diensten mogelijk te maken. Elke dienst heeft een regisseur die ervoor zorgt dat alle verschillende lijntjes samenkomen. Een dienst bestaat uit veel elementen. Denk hierbij aan aanbidding (muziek), techniek, spreker en mededelers. We willen dat deze verschillen personen goed op elkaar afgestemd zijn, zodat de boodschap die Gods Geest wil delen goed gecommuniceerd wordt. Inclusiviteit is daarin een belangrijk onderdeel van de zondagse diensten. Of je nou al jaren in De Stadskerk komt of dat je nieuw bent, we willen dat jij je onderdeel voelt van wat er gebeurt. Of je nou op de eerste of de achterste rij zit, we willen dat jij je onderdeel voelt van wat er gebeurt. Of je nou 80 jaar bent of dat je een tiener bent, we willen dat jij je onderdeel voelt van wat er gebeurt. Samen zijn wij het Lichaam van Christus en dat willen we zichtbaar maken tijdens onze diensten.

Lijkt het jou ook leuk om hieraan mee te bouwen? Voel je vrij om contact op te nemen met ons via diensten@destadskerk.nl

Een aantal bedieningen waar we nog wel wat handjes bij kunnen gebruiken:

Regisseur
Je bent goed in het verbinden van mensen aan elkaar, zodat ze zullen samen werken als een geoliede machine!

Audiovisuele techniek

• Geluidstechniek
    Je zorgt ervoor dat het geluid dat op het podium geproduceerd wordt door de muzikanten, vocals en sprekers versterkt wordt.
  • Projectietechniek
    Tijdens de aanbidding willen we dat gemeente mee kan zingen, daarom is het fijn dat de teksten zichtbaar zijn op de schermen. Het is geen moeilijke taak, maar toch een hele belangrijke!
  • Lichttechniek
    We vinden het fijn dat onze dienst een warm karakter hebben. Met onze belichting willen we hieraan bij dragen. Ben je creatief en ook wat technisch? Dan is dit team wellicht iets voor jou.
  • Beeldtechniek
    Sinds de corona-periode hebben we een prachtig nieuw team opgericht: Het camera-team. Vind jij het leuk om de diensten goed in beeld te brengen en ervoor te zorgen dat de kijker thuis de diensten ook mee kunnen krijgen? Meld je dan snel aan.

Decor team
Ben je creatief en vind je het leuk om te kijken hoe je God zichtbaar kunt maken door het ontwerpen en bedenken van decors en aankleding voor de diensten? Dan is deze plek wellicht iets voor jou!

Muziekteams
Twee keer per jaar houden we audities om nieuw muzikaal talent ruimte te geven in onze zondagse diensten. Het is niet gegarandeerd dat er meteen een plek beschikbaar is, maar we zullen altijd kijken waar ruimte is. Je kunt je aanmelden via audities@destadskerk.nl.

Wil je eerst liever muzieklessen volgen, dan kan dat ook!
Ga voor meer informatie naar de pagina Muziekschool.