Dichterbij het Vaderhart Mannenkringen

GEEF JE ONDERAAN DEZE PAGINA OP VOOR EEN MANNENKRING

Samen met andere mannen vriendschappen aangaan, praten over alledaagse zaken, samen eten en vanuit een veilige basis diepgang zoeken in wie we zijn en wat ons bezighoudt. Jij bent, wij zijn; zonen van de Vader. Hij is onze Schepper; Hij heeft je gewild en heeft bovendien een prachtig plan voor je leven. Naast de grote rol die God in je leven wil spelen, hebben we een (aardse) vader. Zijn rol is groot (geweest), zelfs als hij afwezig was en misschien nog steeds is. Als je zelf vader bent, speel jij dus ook een bepalende rol in het leven van je kind.

Hoe zie jij jezelf als man, als vriend, als broer, als broeder, als vader, als zoon?

Hoe geweldig is het om een plek te hebben waar je naar het verlangen van de Vader kunt groeien? God heeft ons geschapen naar Zijn evenbeeld. We zijn dus de perfecte man in wording. Zonder dat deze kring de illusie wil wekken dat we naar perfectie streven, is het wel zo dat we graag de man willen zijn die God wil dat we zijn; de man die onze vrouw verdient, de vader die ons kind nodig heeft, de vriend die onze broeder zoekt.

dichterbij het vaderhart-MANNENKRINGEN

Je gaat samen met minimaal 4 andere mannen een prachtige reis aan. 1x in de 2 weken gaan jullie samen eten, praten, delen, bidden en leren van elkaar én over jezelf. Je bouwt een intense relatie met elkaar op. Naast de avonden die je samen op basis van vragen en opdrachten aangaat, eet je samen en krijg je praktische opdrachten mee om te groeien. Naast deze 8 avonden ontmoet je elkaar halverwege de cyclus op een zaterdagochtend voor een mooie wandeling. De reeks avonden wordt afgerond met een feestelijke avond.

De thema’s:
Avond 1: Wie ben jij? VragenRondo Stel je buurman de vraag
Avond 2: Men’s Movie Night
Avond 3: Het hart van een man Je identiteit
Avond 4: Jouw vader
—> tussen avond 4 en avond 5: De moedige wandeling <–
Avond 5: Betrokken relaties Jij & je kinderen / Jij & je vrienden
Avond 6: Maatjes Jij & je vrouw / Jij & je beste vriend
Avond 7: Thuis Jij & je gezin / Jij & je omgeving
Avond 8: Encouragement Hoe heb je de reis ervaren?
Avond 9: The Final Afsluitend feest

Het getuigenis van Remy – dat we getoond hebben tijdens de Kick-Off van ronde 1 – kun je hieronder terugkijken! Remy vertelt waarom hij zijn deelname als zeer waardevol heeft ervaren.

‘Het is gewoon goed! Je leert nieuwe mannen kennen, gaat de diepte in.
We lachen en huilen samen. Dat is heftig, maar zo goed!’
Aldus Remy Geerts, deelnemer aan een van de mannenkringen.

start ‘dichterbij het vaderhart’ mannenkringen

JE KUNT STARTEN WANNEER JE WILT
– zodra je een groep van minimaal 5 aanmeldt
– zodra er een groep van 5 is waar je deel van kunt uitmaken

Heb je aanvullende vragen, laat dan een bericht achter via ons contactformulier, of mail met dichterbijhetvaderhart@destadskerk.nl.

EXTRA INFORMATIE

• Deelname aan de groep is GRATIS, je hoeft niet persé lid te zijn van de Stadskerk.
  • Een Mannenkring bestaat uit minimaal 5 mannen,
    waarvan 1 man als gespreksleider wordt gevraagd/aangewezen.
  • De gespreksleider is net zo goed deelnemer als de rest van de groep.
    Hij is contactpersoon richting de organisatie én ontvangt het Dichterbij het Vaderhart-pakket.
  • Als Mannenkring ontvang je een leidraad / materiaal.
    Op basis van deze leidraad doe je opdrachten en bespreek je samen je ervaringen.
  • Bij je aanmelding hieronder geef je je voorkeursavond op. Wij gaan dan als organisatie de groepen samenstellen.
    Het is een (vaste) avond naar keuze, stel je kunt niet op dinsdag en woensdag, dan geef je dat bij je aanmelding op!
  • Iedere avond start je met een maaltijd; 8 avonden.
    Je wordt uitgedaagd (minimaal)  1 keer je huis open te stellen.
    (lukt dit niet, dan is het geen probleem!)
    Degene die gastheer is, kookt en dient daarmee de groep
    (geen bijdrage nodig, tenzij in de groep afgesproken.)
  • Elk thema wordt geïntroduceerd door een filmpje van maximaal 5 minuten.
    Je hoeft niets mee te nemen, het DhV-pakket voorziet in alles wat nodig is voor de avonden.
  • Er zijn 8 avonden met elk een ander thema. De 9e avond is een afsluitende avond.
  • De Dichterbij het Vaderhart-Mannenkringen zijn voor álle mannen van 18-100+ jaar.
  • Jullie zien elkaar 9 keer bij iemand van de groep thuis. Hiernaast ga je een (moedige) wandeling maken halverwege de cyclus.
  • Het is een prachtige mogelijkheid vrienden uit te nodigen en samen deel te nemen. We stimuleren jullie iedere avond bij iemand anders thuis samen te komen, de gastheer verzorgt dan ook het eten.
    Een standaardavond begint om 19.00 uur met de maaltijd, waarna je om 20.00 uur met het ‘thema’ begint.
    De avonden zijn zo ingericht dat er rond 22.00 uur en uiterlijk 22.30 uur afgerond wordt.

Foto-album Dichterbij het Vaderhart

JA, IK MELD ME AAN

• Algemene gegevens

• Naam *
  • Adres *
  • Postcode *
    1234 ab
  • Woonplaats *
  • Telefoonnummer (mobiel) *
    alleen cijfers
  • E-mailadres *
  • Geboortedatum *
    dd-mm-jjjj
  • Ik ben lid van De Stadskerk *

• In verband met het indelen van de groepen graag onderstaande twee vragen beantwoorden:
  • Op dit moment ben ik *

• Ik ben *

• Ik wil me graag aanmelden als *

• Op deze avonden kan ik NIET *

We zoeken zoveel mogelijk een kring die past bij jouw beschikbaarheid.
  • Mijn voorkeursavond *

We doen ons best je voorkeur zoveel mogelijk te honoreren.
  • Opmerkingen