Compassion

Compassionproject in Haïti mede dankzij jouw gift

Begin februari 2022 hebben we een speciale gerechtigheidszondag gehouden. Het is geweldig te mogen vernemen dat Compassion (oa) met de gift – opgehaald rond deze dienst – een nieuw project gaat starten op Haïti. Het is een gebied met zeer hoge werkloosheid en de gevolgen van orkaan Matthew hebben ook hier nog steeds grote impact. Ze hopen het project in mei te gaan starten, dankzij deze bijdrage kunnen er straks 250 kinderen naar een project. Voor meer informatie over dit project lees je de brochure hier.

Voor Compassion geldt; Ieder kind telt. Er zijn plekken op deze wereld waar kinderen in extreme armoede leven. Extreme armoede maakt kinderen kwetsbaar. Misbruik, uitbuiting, honger, ziekte en gebrek aan onderwijs zijn niet ongewoon. Dit is in strijd met de rechten van ieder kind. Want ieder kind heeft recht op een goede start. Zo maar een passage op de website van Compassion (compassion.nl)

EEN WERELD ZONDER KINDEREN IN ARMOEDE

Kinderen zijn de onzichtbare slachtoffers van COVID-19. Onderwijs, gezondheidszorg, goede voeding en een veilig thuis: het was al niet vanzelfsprekend en nu helemaal niet meer. Bij Compassion dromen we van een wereld waarin kinderen niet meer in armoede leven. Samen met ouders, lokale kerken, medewerkers en giftgevers helpen we wereldwijd 2,2 miljoen kinderen.

Sinds jaar en dag zijn we als gemeente betrokken bij het werk van Compassion. Alle generaties dragen het doel van deze prachtige organisatie een warm hart toe. Zo heeft iedere groep bij de kids een tweetal sponsorkinderen waar ze mee schrijven en cadeautjes voor maken en verzorgen. Wil je weten wie de kinderen zijn die we als gemeente sponsoren en waar we, samen met de kinderen, op betrokken zijn? Kijk dan op de Spring4Justice pagina.

DIT IS COMPASSIoN:

2.183.510
sponsorkinderen in 25 landen

lokale kerken in 25 landen

*per 1 februari 2022 (bron: compassion.nl)

De website van Compassion