Zendeling van de Maand – November ’22

Iedere maand (gedurende het seizoen) staat een zendeling in de schijnwerpers. Via de verschillende kanalen on- en offline vragen we aandacht voor de persoon maar het werk achter/van de zendeling.

Beste broers en zussen,

Deze maand zijn wij zendeling van de maand en nemen jullie een stukje mee in ons leven.
We zijn hier in Januari 2021 gekomen in coronatijden. Geen makkelijke tijd om huiskerken op te zetten en bezig te gaan met sportcommunity’s in tijden dat je niet bij elkaar kan komen. Toch hebben we dit gedaan en zijn er sinds wij hier zijn twee huiskerken en twee sportcommunity’s opgezet zoals jullie dit mogelijk kennen van Face off dat draait in de stadskerk. We zijn hier inmiddels bijna twee jaar actief maar moeten terug naar Nederland ook ivm de studie van onze zoon Kealan die als enige van onze vier kinderen in Zweden woont. Onze andere drie dochters wonen in Nederland en dat is niet altijd even makkelijk. We missen ze maar hebben veel contact doormiddel van videobellen. Ook de familie en vrienden missen we. De Zweedse cultuur is niet makkelijk om te integreren en is ook behoorlijk eenzaam. Relaties bouwen gaat hier niet vanzelf in een cultuur waar men niet bij elkaar thuis komt.
Eind December gaan we weer terug naar Nederland en hopen vanuit Nederland de missie voor te kunnen zetten. Het is dan ook fijn om terug te gaan naar familie en vrienden.

Nu zijn we vooral bezig om de dingen die we hebben opgezet hier in Zweden over te dragen aan de Zweedse mensen van de kerk waar we mee samen werken. We werken samen met de Sanneruds kerk in het plaatsje Kil (spreek uit als Sjiel)
We zitten tegelijk ook in een proces van plannen maken. We denken na en brengen veel tijd met God door in gebed om zo richting te vinden hoe we vanuit Nederland de missie kunnen voortzetten. Ook ons gebedsteam waar we wekelijks dank en gebedspunten heen sturen bidden met ons mee.
Het is bijzonder hoe God steeds spreekt en hoe plannen steeds meer vorm beginnen te krijgen.
Onze visie staat inmiddels op papier en de puzzelstukjes worden langzaam gelegd tot een helder plaatje.
Eerst dromen met God hoe het eruit kan zien als we vanuit Nederland onze visie voortzetten. Daarna wat heeft God al gegeven? Wat hebben we daarvoor nodig en met wie gaan we dan samenwerken vanuit Nederland? Samen bidden en zoeken met onze coach Hillie die ons helpt onze plannen uit te schrijven en met mensen van het thuisfrontteam overleggen. Allemaal vraagstukken waar we ons mee bezig houden in deze periode.

Ook komen er nog gesprekken met de kerk waar we mee samenwerken. Samen terugkijken naar de afgelopen twee jaar en kijken hoe we de dingen goed kunnen overdragen. Maar ook wat er in de toekomst aan samenwerking mogelijk is. Dit is één van onze gebedspunten.
Ook zal er praktisch weer het één en ander geregeld moeten worden om terug te gaan verhuizen naar Nederland. We gaan weer wonen in Hoogezand in ons eigen huis waar onze twee dochters nu in wonen en de afgelopen twee jaar gehuurd hebben dus dat is fijn.
Afgelopen week is onze dochter hier geweest met een aanhangwagen om onze eerste spullen terug te verhuizen. Dit is een dankpunt en zijn we heel erg blij mee.

We leven nog steeds op giften en worden op dit moment uitgezonden door ECM.
We zullen de financiële steun ook nodig blijven hebben omdat we geloven dat onze missie niet stopt maar op een andere manier door gaat. We willen jullie dan ook vragen om ons te blijven steunen ook als we terug zijn In Nederland.

Dankpunten

• Voor de praktische hulp met de verhuizing dat de eerste aanhanger weer richting Nederland is.
  • Voor de mooie tijd en de relaties, netwerken en activiteiten die we hier hebben kunnen opbouwen de afgelopen (bijna) twee jaar.

Gebedspunten

• Dat de plannen steeds duidelijker mogen worden zodat  we in Nederland  verder kunnen gaan met onze missie.
  • Dat we hier alles goed kunnen afronden en nog kunnen genieten van de laatste twee maanden wonen in Zweden.

Een zegengroet vanuit Zweden Arend jan en Esther Poelarends

In november 2022 zijn Arend Jan en Esther Zendeling van de Maand en dus de speciale gast van de Podcast ‘de Uitzending’. Bekijk hieronder de Video of Beluister hier de aflevering als Podcast.