Annemieke de Jong

Geboortedatum: 18-10-1970
Geboorteplaats: Amersfoort
Woonplaats: Groningen
Gezinssituatie: Getrouwd met Auke. Samen hebben we drie prachtige kinderen waar we heel trots op zijn: Dianne (1992), Laura (1994) en Tom (1997) en twee prachtige schoonkinderen: Stefan en Emma
Functietitel: Hoofd zorg en Hoofd gemeentebureau, samen voor 32 uur
In dienst sinds: Augustus 2015, Eerst als projectleider op jeugd en sinds 1 januari 2020 als hoofd gemeentebureau en vanaf 1 juli 2021 ook als hoofd zorg

Je mag haar er niet voor wakker maken, want ‘s nachts wil ze lekker doorslapen, maar ze vindt mango een paradijselijke vrucht en heeft een soort van jeugdtrauma van spruitjes. Na het eten vindt ze het heerlijk als ze het aanrecht weer lekker schoon en leeg mag maken, want Annemieke houdt ervan als dingen goed georganiseerd zijn.

Haar functie als Hoofd zorg en Hoofd gemeentebureau is haar dan ook op het lijf geschreven, want als zodanig is ze verantwoordelijk voor het goed organiseren van alles wat met de instroom en doorstroom van nieuwe leden te maken heeft, voor alles wat met de zorg binnen de Stadskerk verband houdt en voor het maken van de jaarplanning en het studiorooster.
Tot haar taalgroepen horen: intake, pastoraat, schuldhulpmaatje, ontdekdestadskerk, instroom, matchpoint.

Het leukste aan haar werk vindt ze dat ze onderdeel mag zijn van een mooi team, samen mag werken met  mensen die ze leuk vindt en waar ze veel van leert en dat ze contact mag hebben met alle nieuwe leden van de kerk. Het financiële aspect van het werk trekt haar het minste aan. Het scheiden van werk en privé kan ze niet echt.

Annemieke doet ook regelmatig de mededelingen vanaf het podium tijdens de diensten. Die eerste keer zal ze nooit vergeten: de nacht ervoor had ze gedroomd dat ze op een enge, hoge preekstoel moest staan, dat de microfoon het niet deed en dat alles misging.
Een ‘oeps-moment’ dat ze graag vergeet is die keer dat ze iemand vroeg hoe het met haar zwangerschap ging, terwijl de persoon in kwestie helemaal niet zwanger was.

Ze houdt van hardlopen en wandelen, maar komt dan liever geen grote, blaffende honden tegen. Ze geniet ook van lezen, haken en van het in de tuin zitten met een theetje erbij. Als ze vrij is gaat ze graag met haar man Auke op stap. Annemieke en Auke zijn trotse ouders van drie kinderen in de leeftijd van 24 tot 29 jaar en van twee schoonkinderen. De dieren die ze hadden, zijn allemaal doodgegaan.

Ze kwam via een geleidelijk proces tot levend geloof en God is alles voor haar, onder andere: Veilig, Thuis, Beschermer, Redder, Strijder, Hersteller, Genezer, Bron, Liefde, Almachtige Rots, Schuilplaats, Leider, Vader, Trooster.

Psalm 23 spant bij haar de kroon wat haar  meest geliefde lied betreft. Een favoriet Bijbelboek heeft ze niet, omdat ze blij met de hele Bijbel is. Op dit moment lezen Auke en zij het boek Kronieken. Ze vraagt zich af, waarom al die hoofdstukken met namen in de Bijbel staan. Aan tafel lezen ze om de beurt een vers en ze vinden het een leuke uitdaging om al die namen in 1 keer zo snel mogelijk, maar vooral foutloos, te lezen.

Sinds 2007 komt ze in de Stadskerk, op 28 december 2008 is ze gedoopt.

De huisstijl van de Stadskerk bestaat uit 7 prachtige kleuren. Iedere kleur staat voor een beleving. Welke kleur is jouw favoriet Annemieke En waarom? Wil je dat uitleggen?

‘Ik hou van alle huisstijl- kleuren, omdat de combi mij erg aanspreekt en datzelfde geldt voor de sprekers van de Stadskerk.’