Edwin van Renesse

Functietitel: Hoofd Aanbidding en Diensten – 32 uur
In dienst sinds: Oktober 2015
Taakgroepen:  Aanbidding en Diensten

Edwin van Renesse is geboren op 6 juni 1991 in Groningen. Hij heeft een Bachelor Bedrijfseconomie en Master Human Resource Management achter zijn naam staan.

Hij komt sinds 2006 in de gemeente en is in 2008 na een dienst, tijdens een zendingsreis in Kenia, tot levend geloof gekomen om zich in december van dat jaar te laten dopen. God is zijn veilige plek en de rots waar hij zijn leven op wil bouwen. Zijn favoriete bijbelboek is Johannes en de minst favo zijn de Psalmen (geintje…). Hij heeft meerdere favoriete liederen, maar ‘Elke andere naam vervaagt‘ staat wel in de top wat hem betreft.

Edwin is begonnen te werken in de Stadskerk in oktober 2015. Hij heeft nooit gesolliciteerd, hij is er van overtuigd dat God hem wilde hebben op deze plek. Het is niet een plek waar ik recht op heb, maar die ik ontvang van Hem. ‘Mijn verlangen is dat iedereen die onze diensten bezoekt een ontmoeting zal hebben met Jezus. Samen bouw ik met de mensen binnen mijn deelgebied aan deze atmosfeer waar Gods Geest alle ruimte zal krijgen.‘ Aanbidden met anderen vindt hij het leukst aan zijn werk, het minst leuk vindt hij het organisatorische deel zijn werk. Hij kan mensen goed aan elkaar verbinden. Volgens eigen zeggen kan hij écht voor geen meter skiën (tot nu toe).

Edwin gaat graag eten met zijn vrienden, chillen, muziek maken en reizen. Hij loopt af en toe hard (naar de koelkast en terug ;-)). Edwin houdt van eten, maar lust absoluut geen garnalen. Wel drinkt hij heeft graag een desperado’s biertje. Weet dat je hem nergens voor wakker kan maken ‘s nachts, hij is erg gehecht aan zijn nachtrust. Hij speelt het liefst ’30 seconds’. Hij is bang voor kleine onvoorspelbare diertjes en dat is misschien ook wel de reden dat hij geen huisdier heeft.

Hij heeft mooie momenten meegemaakt tijdens zijn bediening. ‘Mijn mooiste moment tot nu toe was de Kingdom Culture-dag (februari 2020) waarin we na de dienst waarin Mark Stoorvogel sprak, samen het lied ‘Koning tot in eeuwigheid’ zongen. Een generatie in overgave voor Jezus.’

De huisstijl van de Stadskerk bestaat uit 7 prachtige kleuren. Iedere kleur staat voor een beleving. Welke kleur is jouw favoriet Edwin? En waarom? Wil je dat uitleggen?

blauw – vertrouwen en rust

‘ik vind vertrouwen en rust in het hart ontzettend belangrijk. Dit zijn voor mij voorwaarden om mij ergens thuis te kunnen voelen.’