Bethel Music Worship Night

Iedere generatie heeft aanbiddingsliederen die over de hele wereld herkend worden. De afgelopen jaren heeft het Bethel Music collectief uit Amerika haar stempel op aanbidding gedrukt met liedjes als ‘No Longer Slaves’, ‘Goodness of God’ en ‘Reckless Love’. Bovendien reist het collectief de wereld over om met de plaatselijke kerk God te aanbidden. Nederland is een vaste stop geworden op die reizen. In de liedbundels zijn diverse nummers van Bethel Music opgenomen en eerdere avonden bleken een diepe impact te hebben op zowel de bezoekers als het Bethel team. Het is dan ook niet verwonderlijk dat de groep in juni terug komt naar Europa voor concerten in Nederland en België.

Als het team van Bethel Music aanbidding leidt, weet je dat de avond zal worden samengevat met een paar telkens terugkerende woorden: Passie. Overgave. Emotie. Op God gericht. Veel van de liederen van Bethel overstijgen de verschillen tussen kerken door de blik uitsluitend te richten op God. Bovendien wisselt de samenstelling van het collectief voortdurend en is het niet afhankelijk van persoonlijke populariteit. De gepassioneerde aanbidding staat voorop. Daar ligt misschien wel een verklaring van de grote en brede populariteit van de muziek van het collectief.

In Europa werden de afgelopen jaren liedjes als ‘No Longer Slaves’ en ‘Reckless Love’ omarmd en verschenen vertalingen als ‘Goedheid van God’, ‘Voor Eeuwig’ en ‘Egypte’. Meezingen lijkt dan ook gegarandeerd op 17 juni in onze eigen Stadskerk, als het collectief weer voet op Europese bodem zet. Mis het niet!

Kaarten zijn verkrijgbaar via www.events4christ.nl of 0297-237172.

maandag 17 juni 2024 – 20.00 – Groningen
Stadskerk, Friesestraatweg 221, 9743 AE