Gemeentedag voor Gerechtigheid

Op zaterdag 25 juni organiseert De Stadskerk een gemeentedag.

Het thema is:

‘We komen in beweging voor Gerechtigheid’

Het doel
Het thema van de gemeentedag koppelen we aan een goed doel namelijk het event ‘Musklaton at home’. Het doel van dit event is om met elkaar aandacht te vragen en geld op te halen voor gerechtigheid. Wereldwijd leven miljoenen mensen in armoede, worden vervolgd vanwege hun geloof of worden verhandeld in de seksindustrie. De Muskathlon werkt samen met Compassion, Open Doors en Tot Heil des Volks.
Daarnaast willen we elkaar ontmoeten, samen eten, zingen en plezier hebben!

Wat gaan we het doen op de gemeentedag?

• De dag start in je eigen woonplaats met je community.
  • Deelnemers van de Muskatlon komen hardlopend, fietsend, wandelend, steppend of anders naar De Stadskerk en zoeken sponsoren om geld in te zamelen, zie ook onderstaand filmpje.
  • Je kunt kiezen voor de hele afstand of verdeeld in etappes als een estafette, elke community is vrij om er een eigen, leuke invulling aan te geven.
  • De andere communityleden moedigen aan, zorgen voor eten en drinken onderweg en voor een warm welkom en een lekkere maaltijd bij aankomst voor de hele community.
  • Om 16.00 uur is iedereen bij De Stadskerk gearriveerd.
  • Hier gaan we samen eten, is er muziek en een kort programma, meer info hierover volgt.

Ben je enthousiast geworden en wil je meedoen aan de Muskatlon?
Meld je dan aan via Muskathlon@Home | Straten vol recht! en kies als team je eigen community.

Wil je meedoen maar zit je niet in een community?
Meld je dan aan via onderstaand formulier én via Muskathlon@Home | Straten vol recht! en kies als team Stadskerk Groningen.

Werkgroep Gemeentedag
Coby Stoorvogel
Ben Jansen
Ina Hummel