It’s Your Church | Justice

Op zondag 15 januari start de Internationale Week van Gebed, met als thema: ‘Doe Goed, Zoek Recht’. Verschillende kerken in de stad doen hier samen aan mee en ook wij als Stadskerk.

It’s Your Church | Justice is hoe we als gemeente hier vorm aan geven. Op zondag 15 januari is er van 06:00 ‘s morgens tot 22:00 ‘s avonds aanbidding en gebed, gericht op het brengen van gerechtigheid. We nodigen gerechtigheidsorganisaties uit om te delen over hoe zij zich in zetten voor gerechtigheid, hoe wij voor hen kunnen bidden én hoe we gerechtigheid daadwerkelijk handen en voeten mogen geven; het doen van gerechtigheidsdaden, dichtbij in Stad & Ommeland, Nederland en verder weg in Europa en de wereld. Zo zamelen we bijvoorbeeld geld en spullen in voor Stichting Samen voor Oekraïne.

DOORDEWEEKS

Dag Tijd Wat Voor wie
Ma 19:30-21:30 Aanbidding en Gebed Iedereen
Di 19:30-21:30 Aanbidding en Gebed Jongeren/iedereen
Woe 15:00-17:00 Gebed Kinderen/gezinnen (HvG)
Woe 19:30-21:30 Aanbidding en Gebed Iedereen
Vrij 19:30-21:30 Reflect Tieners

Het blijft niet bij een dag; reserveer ook jouw uur in het Huis van Gebed doordeweeks om alleen, met een gebedsmaatje, je vriendengroep of met je gezin te bidden. En doe mee bij de Aanbidding & Gebedsavonden van maandag 16, dinsdag 17 en woensdag 18 januari vanaf 19.30 uur in het Kleine Auditorium. Woensdagmiddag is er speciale tijd in het Huis van Gebed gereserveerd voor de kinderen.  Binnenkort kun je je hier voor aanmelden, dus houd de socials in de gaten! Op 20 januari sluiten de tieners de week af in aanbidding en gebed.

De evangelisatie-avond op donderdag 19 januari gaat helaas niet door.

ZONDAG 15 JANUARI

Doe Goed, Zoek Recht

Klik op de afbeelding om het programma te openen.

In het blok van 10 tot 12.00 uur is er Kidstijd. Voor details ga je naar de Agenda Kidstijd.

We nodigen jou uit om mee te (aan)bidden én om deze dag mee te vasten. Vasten als vorm van rouw over de huidige gebrokenheid in de stad en in de wereld. Vasten als vorm van verlangen naar Gods aanwezigheid overal waar we zijn. Vasten in combinatie met het brengen van gerechtigheid, want dát is de vorm van vasten die God verkiest (Jes 58). Neem dus dat, wat jij uitspaart die dag doordat je niet eet, mee voor de inzameling van de Voedselbank. Natuurlijk mag het ook meer zijn. Onderaan deze pagina tref je een video aan met meer info over het hart achter deze gebedsweek.

INZAMELING

Voedselbank

De oorlog in Oekraïne, de stijging van de energieprijzen en kosten voor levensonderhoud brengen veel mensen in de problemen. Bij de Voedselbank zien we dagelijks wat de gevolgen hiervan zijn voor de mensen. Zoals we al eerder deelden is vanaf begin september het aantal klanten explosief gestegen. Dagelijks ziet de Voedselbank nieuwe aanmeldingen binnenstromen.

Het draait bij de Voedselbank om etenswaren. Hoe meer er binnenkomt, hoe beter we mensen kunnen helpen. Kleine en grote hoeveelheden zijn van harte welkom.

Welke producten?

De Voedselbank stelt een aantal voorwaarden aan producten:

• De houdbaarheidsdatum mag niet verstreken zijn
  • De verpakkingen mogen niet geopend zijn
  • We nemen geen alcohol en tabak aan
  • We nemen geen Nutricia voedingsproducten en medische producten aan

Wij zijn verder blij met alle producten die we krijgen, van particulieren die hun voorraadkast hebben opgeruimd- of extra producten hebben gekocht – tot particulieren met een boomgaard die een deel van de oogst willen doneren, tot boeren die hun bijdrage willen geven.

Ons ideale boodschappenlijstje ziet er als volgt uit:

• Koffie / koffiepads / thee
  • Ontbijtproducten
  • Zoet broodbeleg
  • Suiker
  • Rijst / pasta / pastasaus
  • Nasi- / bami- / spaghettimix
  • (Knak)worst / vlees / vis in blik of pot
  • Groente of fruit in blik of pot
  • Soep
  • (Olijf)olie
  • Pannenkoekmix
  • Limonade en sap (houdbaar)
  • houdbare melkproducten en zuivel
  • verzorgingsproducten en toiletartikelen
  • babyverzorgingsartikelen en toiletpapier

DEZE KEER GEEN VERS, ALLEEN HOUDBAAR!

Oekraïne

• Powerbanks
  • Kaarsen
  • Zaklampen (oplaadbaar of met batterijen)
  • Generatoren (bij voorkeur 7,5 kw)
  • Proteïne repen / muesli bars
  • Slaapzakken, geschikt voor temperaturen onder het vriespunt
  • Baby(winter)slaapzakken (met lange mouwen)
  • Slaapmatjes (dunne slaapmatten)
  • Thermokleding (volwassenen en kinderen); skikleding, winterjassen (waterresistant) skibroeken, handschoenen, snowboots.
  • Warme truien (schoon en netjes)
  • Warme sokken (nieuw)
  • Ondergoed (nieuw)

*Bij de stands is er ook de mogelijkheid om financieel bij te dragen.*

Als kerk verlangen we ernaar om gerechtigheid te brengen in de Stad. Wil jij ook ondersteunen, vanuit het hart en de liefde voor Jezus, door ruimhartig bij te dragen.

We bidden dat je betrokken bent bij deze prachtige dag; It’s Your Church | Justice en dat we naast alle gerechtigheidsorganisaties die er zijn en waar we bij betrokken kunnen raken ook een prachtige inzameling voor de Voedselbank en Oekraïne kunnen houden.

Hoe kun jij geven?

• Je kunt persoonlijk langskomen.
  • Je kunt als gezin langskomen. Het is prachtig om je kinderen te leren iets te geven wat ze iets kost.
  • Je kunt een vertegenwoordiger van je community of kring sturen.
  • Je kunt een inzameling gaan houden onder je familie, vrienden of in je buurt.Wees creatief!

Wanneer en waar kun jij geven?

Deze keer alleen op 15 januari van 9.00 uur ‘s morgens tot 17.00 uur ‘s middags, in De Stadskerk, Friesestraatweg 221, 9743 AE te Groningen.Om de actie goed te laten verlopen is het belangrijk om de aanwijzingen op te volgen van de vrijwilligers.

Dus, doe goed, zoek recht en doe mee bij It’s Your Church | Justice en de rest van de Week van Gebed!