Jochum Verhoef

Gezinssituatie: Getrouwd met Lisanne, vader van Ezra en Sef
Functietitel: Hoofd jongeren, 24 uur
In dienst sinds: September 2018

‘Ik diende al een aantal jaren in het jongerenwerk van de Stadskerk en geniet ervan om te zien hoe tieners en jongeren kans krijgen om mee te bouwen aan Gods Koninkrijk. Wanneer zij voelen dat zij ertoe doen voor God en de kerk verlangen ze steeds meer naar een relatie met Jezus. Ik geloof dat God mij roept om de volgende generatie christenen te discipelen in een radicaal leven met Koning Jezus’. Ziehier de motivatie van Jochum Verhoef om te gaan solliciteren naar de functie van Hoofd Jongeren.

In die hoedanigheid is hij verantwoordelijk voor het aansturen van de taakgroepleiders van Reflect, Elevate, Kingdom Culture, Face- Off, ’t Koffiehuisje. Hij wil hen discipelen en helpen in een leven waarin Jezus centraal staat.

Hij vindt het leukste aan zijn werk het optrekken en gesprekken voeren met jongeren en genoot van zijn werk tijdens de mei – week van het optrekken met een jong team dat hongerig was om meer van Jezus te leren. Hij vond het prachtig om te zien hoe zij in zo’n week ontdekten wat Jezus in hen heeft gelegd en toen stappen in geloof durfden te zetten.

Toen Jochum 17 jaar was (in 2012) kwam hij tot geloof. Hij zat bij Face-Off, maar geloofde nooit dat God hem wilde gebruiken voor Zijn Koninkrijk. Bij Face-Off zag hij Gods liefde in de praktijk, kreeg een relatie met Jezus en wilde steeds meer voor Hem leven.

God is Zijn Vader Die hem trots op zijn voeten zet en zegt: ‘Je bent genoeg, ga maar doen!’. ‘In het ‘doen’ is Hij mijn Rots, Die vrede geeft, die Voorziener Die altijd genoeg geeft en die Leidsman Die wijst welk pad ik mag nemen en welke keuzes ik mag maken.’

Als hij vrij is, is hij graag bezig met zijn hobby’s: sporten (voetbal), strategische spellen – daar wil hij ’s nachts wel voor wakker gemaakt worden, maar dan wel met een biertje erbij – en spelen met zijn twee kids van 1 en 3 jaar. Jochum is sinds 2016 getrouwd met Lisanne en woont in Groningen, waar hij ook Geschiedenis heeft gestudeerd aan de RUG. De taak die hij het liefste in het huishouden doet is de was.

Gebeurtenissen die hem altijd bij zullen blijven zijn z’n bruiloft en de geboortes van zijn zonen en een gebeurtenis die hij het liefst vergeet is een blunder rondom het huren van een huurauto voor een outreach naar Oekraïne.  De auto mocht het land niet in, zelfs Polen eigenlijk niet. En dus moesten ze, na 24 uur rijden, nog 6 uur terug door Polen om in Duitsland vervolgens de trein en het vliegtuig te pakken naar Kiev.

Een tongstrelend gerecht vindt Jochum pasta met zalm en speciaal bier, zoals blond of tripel, drinkt hij graag. Hij zit op Insta en Facebook, vindt zelf dat hij voor geen meter kan zingen en dansen en vindt het invullen van de vragenlijst over hemzelf het minst leuke aan zijn werk.

Het lied ‘Christ is enough’ vindt hij supergaaf  en 1 Petrus is zijn lievelings- Bijbelboek terwijl hij van het Bijbelboek Klaagliederen niet blij wordt.