Michelle Veldman

Gezinssituatie: Getrouwd met David, moeder van Ezra
Functietitel: Hoofd kinderen – 18 uur
In dienst sinds: Juni 2021
Taakgroepen:  Voor alle kinderen, van de pasgeboren baby’s tot de stoere groep 8ers.

Michelle Veldman, sinds 1 juni (2021) in dienst bij de Stadskerk als Hoofd kinderen, is helemaal klaar voor het neerzetten van een nieuwe beweging in het kinderwerk. Ze houdt van een uitdaging, van coachen, coördineren en het geeft haar energie als ze mensen in beweging kan brengen.

Ze kan haar hart ophalen, want ze mag leidinggeven aan de verschillende taakgroep-leiders, inhoudelijke ondersteuning en inspiratie bieden aan de teams en zorgdragen voor relevante en eigentijdse onderwijsmethoden en toerustingsmateriaal dat is toegespitst op de doelgroep, om  maar enkele verantwoordelijkheden binnen haar vakgebied te noemen.

Michelle kijkt dankbaar terug op haar eerste gesprekken met de taakgroep-leiders binnen het kinderwerk. Ze vond het prachtig om te merken hoe bewogen ze zijn en hoeveel zij voor het kinderwerk over hebben. Op haar eerste werkdag werd ze meteen voor de microfoon gezet, haar eerste podcast vond ze spannend, maar heel leuk om te doen.

Ze is goed in het meenemen en in beweging brengen van mensen, maar je moet haar niet een hele dag achter een excel bestand zetten, want alles wat met rekenen en cijfers maken heeft kost haar energie.

Michelle deed een bachelor Bedrijfskunde en  master Change Management aan de Rijksuniversiteit te Groningen. Toen ze in Groningen ging studeren, in 2012, ging ze de (Stadskerk) VBG bezoeken. Ze kwam via een geleidelijk proces tot geloof en liet zich in 2018 dopen.

Ze is getrouwd met David en moeder van Ezra die op 1 december 2020 te vroeg werd geboren, waarna een heftige periode volgde. Hoewel het pittig was heeft ze juist in die tijd veel van God ervaren en dat wil ze blijven vasthouden. Het allerbelangrijkste is haar liefde voor God, haar liefdevolle Vader die door Zijn zoon Jezus heel dichtbij haar kan komen en relatie met haar aangaat, wat ze ervaart als ‘overweldigend bijzonder’. Het boek Ruth heeft haar voorkeur als Bijbelboek en een minst favoriete Bijbelboek is voor haar niet aan de orde, de Bijbel is als geheel belangrijk (ook als we het even niet interessant vinden). Het lied ‘King of Kings’ is voor haar echt een topper.

Naast haar baan geniet ze van haar man en zoontje en hoewel ze niet dol is op huishoudelijke klusjes hebben het poetsen en het doen van de was, met een lekker muziekje op de achtergrond, haar voorkeur op dat gebied.  In haar vrije tijd is ze dol op het doen van spelletjes, zoals Jatten, Boggle, Beverbende en Rummikub en is ze altijd te porren voor een activiteit in de buitenlucht zoals hardlopen, bootcamp, racefietsen of wandelen. Kamperen is ook haar ding, mits het niet heel hard onweert als ze in een tentje zit en tijdens het hardlopen komt ze het liefst geen honden tegen, want die boezemen haar angst in.

Je mag haar wakker maken voor een borrelplankje met chips en droge worst, maar zonder komkommer. Daar heeft ze een hekel aan. Ze laat haar smaakpapillen graag strelen door een pasta met chorizo of risotto met blauwe kaas en spinazie in combinatie met een goed glas wijn.

De huisstijl van de Stadskerk bestaat uit 7 prachtige kleuren. Iedere kleur staat voor een beleving. Welke kleur is jouw favoriet Michelle? En waarom? Wil je dat uitleggen?

Michelle vindt de kleuren oranje (sociale communicatie en optimisme), groen (balans en groei), en blauw (vertrouwen en rust) de kleuren die haar het meest aanspreken.

oranje – sociale communicatie en optimisme
blauw – vertrouwen en rust