Kleur in Stad Braderie

Om de braderie tot een groot succes te laten worden is het enorm belangrijk dat we deze dag met elkaar dragen. Jij bent hierin enorm belangrijk. Je kunt op verschillende manieren meehelpen en je hiervoor onderaan deze pagina aanmelden:

Inleveren Kleding, Herbruikbare spullen en Lekkernijen, Voor de kleding- en vlooienmarkt zijn we op zoek naar spullen die waarde hebben een tweede leven verdienen en daarom goed verkocht kunnen worden. Ook willen we op het Foodplein lekkere dingen verkopen die jij hebt gemaakt of meegebracht. Meer informatie onderaan deze pagina.

Vrijwilliger Op vrijdagmiddag 3 mei of zaterdag 4 mei op verschillende tijden of de hele dag kun je je aanmelden als vrijwilliger. We hebben jou nodig om op te bouwen, weer op te ruimen, koffie te schenken, taart te snijden, pannenkoeken te serveren, spullen te verkopen op de vlooienmarkt, helpen bij de kinderactiviteiten en nog vele andere leuke klussen die je op deze dag kunt doen.

Initiatief Je kunt ook je eigen initiatief inbrengen. Bedenk een creatieve manier om geld te verdienen voor het goede doel. Jij bent de baas van jouw initiatief. Je kunt denken aan een stoel en tafel neer te zetten en kinderen te gaan schminken voor geld. Je kunt ook mensen hun haren gaan knippen: Jij regelt dan de kappersstoel, de scharen, scheermessen en alles wat je daarvoor nodig hebt. Een leuk initiatief zou ook kunnen zijn dat je ergens advies over gaat geven. Een onderwerp waar jij veel over weet en wat interessant genoeg is dat mensen er wat voor willen betalen.

Het is ook ontzettend leuk om initiatieven samen met anderen op te gaan zetten. Denk aan de mensen in je community, vrienden, familie of met je kinderen. Het is heel fijn om bv. samen met je kinderen flessen te verzamelen en dat geld die dag te brengen. Of je gaat cup-cakes bakken met je kids en die aan vrienden en familie verkopen. Op de Braderie breng je dan het geld wat je samen hebt verdiend naar het inzamelpunt voor het goede doel.

LET OP:  Als je het idee van je eigen initiatief hebt ingeleverd wordt er contact met je opgenomen uit de organisatie. Samen met jou kijken we dan naar de haalbaarheid van jouw idee en de eventuele kosten om dit te gaan realiseren. Wat kun je daarin zelf geven en wat zouden we als kerk kunnen investeren? Dit om zoveel mogelijk geld bij elkaar te brengen voor het goede doel. Houdt er hier ook rekening mee dat er al anderen kunnen zijn met een soortgelijk initiatief. We willen graag een gevarieerd aanbod krijgen deze dag en zullen daar ook op sturen.

Algemene vragen over de dag mag je stellen per mail aan Janneke Gort: gort.janneke@gmail.com

Door het samen te doen wordt het een succes om op te staan tegen armoede in Groningen!