Het Vrouwenhuis

Het Vrouwenhuis (be)staat voor de vrouwen van de Stadskerk en iedereen die mee wil lopen. We willen bouwen aan een beweging waar voor elke vrouw de mogelijkheid bestaat een plek te krijgen of in te nemen. Waar ruimte is voor ontspanning en ontmoeting, maar waar je ook wordt uitgedaagd om je gaven en talenten te benutten en je idealen uit te dragen. Wil je er meer over weten? Neem dan contact op met Dennis de Valk of stuur een e-mail naar hetvrouwenhuis@destadskerk.nl.

Vrouwenevent Voluit Leven (11-02-’23)

@Fototeam de Stadskerk

Correspondentie: communicatie@destadskerk.nl

Fotograaf: Anouk Wubs

Alle foto’s in dit album zijn eigendom van de Stadskerk. Op deze foto's is de privacyverklaring van toepassing.
Deze mogen NIET worden verveelvoudigd, gekopieerd, gepubliceerd, opgeslagen, aangepast of gebruikt in welke vorm dan ook, online of offline, zonder voorafgaande (schriftelijke toestemming) van de afdeling Communicatie van de Stadskerk.

Initiatieven & ideeën vrouwenhuis

Naast het zo nu en dan organiseren van activiteiten is het verlangen dat er diverse plekken voor vrouwen – al dan niet christelijk – ontstaan en dat dat zich zal uitbreiden. Het idee erachter is dat we daadwerkelijk zullen ontmoeten, kunnen leren uitstappen en de diversiteit aan vrouwen en behoeften kunnen dienen.

Zoals hier op de website te zien is, zijn er een al een aantal prachtige initiatieven voor vrouwen door vrouwen.

Misschien ben jij onderdeel van of bekend met andere initiatieven die hier nog niet vermeld zijn. Dan zijn wij er nog niet van op de hoogte! We zouden het dan ook heel fijn vinden als je contact opneemt via hetvrouwenhuis@destadskerk.nl om inzichtelijk te krijgen wat er allemaal al gebeurt en om te kijken of we daarin iets voor elkaar kunnen betekenen.

Nu kan het zijn dat jij al een tijdje rondloopt met een bepaald verlangen of een idee, maar je weet niet goed of er ruimte is of waar je moet beginnen. Ook dan vraag ik je om contact op te nemen. We willen dan heel graag met je in gesprek komen, om te kijken of het bij elkaar aansluit. Het mag heel klein en laagdrempelig zijn. Misschien juist!

Dus concreet: dien jij op welke manier dan ook vrouwen of heb je het verlangen om daarin iets te doen of voel je dat God je uitdaagt om in beweging te komen, dan wil ik heel graag eens met je in gesprek komen. Hoe jong of oud je ook bent en hoe groots of kleinschalig je idee ook is!

Stitch Café

Ben je creatief en lijkt het je gezellig om samen met andere vrouwen te handwerken? Wees dan van harte welkom bij het Stitch-café! Voor meer informatie klik hier. Heb je een vraag mail dan naar stitchcafe@destadskerk.nl.

BodyFit

BodyFit is een sportief programma voor vrouwen, waarin we aandacht geven aan gezondheid van geest, ziel en lichaam. Elke donderdagochtend (m.u.v. de vakanties) werken we ons in het zweet met een stevige work-out, waarna we de tijd nemen om iets te delen vanuit de bijbel. Van 10:30 uur – 11:00 uur is er een koffie/thee moment, waarin we elkaar kunnen ontmoeten en elkaar beter kunnen leren kennen. Kortom; door Bodyfit kom je op lichamelijk, geestelijk en sociaal vlak weer helemaal tot leven.

Vrouwenkringen

In groepen van 5 of meer vrouwen ga je een periode van een half jaar samen optrekken. 1x in de 2 weken kom je bij elkaar, telkens bij een andere vrouw thuis. Samen eten, genieten van elkaar, van God en van prachtige avonden. Op zoek naar jouw bestemming als vrouw, als zus, als moeder, als dochter, als buurvrouw, als collega.

We hebben materiaal dat beschikbaar is, waar al vele groepen door heen zijn gegaan, en waar de reacties lovend over zijn. Je kunt hier gebruik van maken, maar je kunt ook zelf materiaal zoeken of het initiatief nemen een groep bij elkaar te brengen.

Heb je vragen of wil je je aanmelden om deel te nemen aan een kring, neem dan contact op met Lianne de Groot van de Vrouwenkringen van de Stadskerk.